Jak zrobić stolik lub kwietnik? DIY

Może ktoś z Was niedawno zamawiał lodówkę lub zmywarkę do domu? Zazwyczaj sprzęty te obłożone są styropianem, a pod spodem mają ulokowane takie nieduże deseczki podtrzymujące. Jak zobaczyłam te deseczki, to wiedziałam, że nie nadają się ot tak do wyrzucenia. Były zbyt proste i zbyt piękne 😉 Tak przeleżały sobie kilka miesięcy w pomieszczeniu gospodarczym.

Jednak powoli urządzając nasz domek, doszłam do wniosku, że brakuje mi stoliczka pod sporą paprotkę. Nie miałam kompletnie na nią miejsca i wtedy przypomniałam sobie o ocalałych deseczkach. W głowie na szybko zrealizowałam sobie projekt i do dzieła. A że rzecz jest prosta i całkiem efektowna, to postanowiłam się z Wami moim przepisem na „kwietnik”podzielić.

20170213_121542
Stolik krzyżak (kwietnik)

Jak stworzyć prosty i efektowny stoliczek pod kwiaty – DIY

Do zrobienia stoliczka możemy wykorzystać odpady budowlane. Niekoniecznie muszą się zgadzać z wymiarami, jakich ja użyłam. U mnie wymiary były wymuszone przez wielkość desek, które już czekały gotowe. Jeśli nie mamy żadnych desek pod ręką, to zakupimy je w każdym markecie budowlanym za dosłownie kilka złotych. Zatem podaję wymiary dla mojego kwietnika oraz niezbędne produkty.

slajd1
Przygotowujemy wszystkie potrzebne rzeczy do naszej konstrukcji

slajd2

slajd3

Wyjaśnienia do instrukcji powyżej:

Krok 1 – Ścinami deseczki pod kątek 45 stopni, tak jak na obrazku powyżej, będą one tworzyły nasze krzyżakowe nogi

Krok 2 – w deseczkach oznaczonych jako nr 2 i nr 3 nawiercamy otwory, dokładnie w takich miejscach, jak jest to pokazane na obrazku. Czyli w sumie 8 otworów w 4 deskach.

Krok 3

Krok 4- W miejscu czerwonych strzałek mocujemy na kołki deski nr 2 i następnie do nich przymocowujemy drugą część stolika, w taki sposób, aby nogi stolika się skrzyżowały. W tym momencie najlepiej całą konstrukcję odwrócić do góry nogami (aby deski nr 2 były idealnie w poziomie), dociążyć i docisnąć w miejscach, gdzie mamy klej i odczekać co najmniej kilka godzin.

prezentacja1

Krok 5 – Tak jak zostało to wyjaśnione na obrazkach, to ostatni moment, aby wyregulować ewentualne niedociągnięcia w poziomie. Gdy ustawimy poziom, dokręcamy nogi krzyżaki do siebie i w zasadzie stolik gotowy.

Na zdjęciu poniżej widoczny jeszcze bez bejcy.

kwietnik

Krok  6

Nie jest wymagany. Nasz stoliczek może pozostać przy kolorze i fakturze surowego drzewa, ja jednak chciałam wydobyć z niego śliczny rysunek drewna i przeciągnęłam nogi bejcą w kolorze wenge. Nie malowałam wałkiem ani pędzlem, a maczałam gąbkę w bejcy i delikatnie przejechałam po rysunku drewna, tak jakbym przecierała z deseczek kurz 🙂 Efekt mnie samą zaskoczył bardzo pozytywnie. Prawda, że ślicznie się prezentuje?

20170214_132744
Kwietnik , stolik krzyżak, DIY

 

Skomentuj

